Co je digitální marketing a proč je důležitý?


Co je digitální marketing a proč je důležitý?

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.


Jedná se o jednu z nejúčinnějších forem marketingu, a to především kvůli množství potenciálních zákazníků. Na celém světě je 4,66 miliardy aktivních uživatelů internetu, což představuje 59,5 % světové populace. Z tohoto celkového počtu 92,6 % (4,32 miliardy) přistupuje k internetu prostřednictvím mobilních zařízení.


Proč je digitální marketing tak důležitý?


Můžete se zaměřit pouze na potenciální zákazníky, u kterých je největší pravděpodobnost, že si váš výrobek nebo službu koupí
Pokud umístíte reklamu do televize, časopisu nebo na billboard, máte omezenou kontrolu nad tím, kdo reklamu uvidí. Samozřejmě můžete měřit určité demografické údaje, například umístit reklamu na nový telefon do časopisu o mobilních telefonech, ale tím to tak nějak končí.

Digitální marketing vám umožňuje identifikovat a zacílit vysoce specifické publikum a posílat mu personalizovaná marketingová sdělení. Například reklamy na sociálních sítích můžete zobrazovat konkrétním skupinám na základě proměnných, jako je věk, pohlaví, poloha, zájmy, sítě nebo chování a zájmy.


Je nákladově efektivnější než tradiční marketingové metody.


Digitální marketing umožňuje sledovat kampaně na denní bázi a snížit množství peněz vynaložených na určitý kanál, pokud nevykazuje vysokou návratnost investic, a přesunout rozpočet na výkonnější kanál. To samé nelze říci o tradičních formách reklamy. Prostě se nedozvíte, kolik lidí vidělo váš billboard.


Své zákazníky můžete snadno oslovit


Dalším důvodem, proč začlenit digitální marketing do své strategie, je budování vztahů se zákazníky. Jedním z důležitých aspektů digitálního marketingu je zákaznický servis. Digitální marketing vám umožňuje přímou interakci se zákazníky, kteří vidí váš obsah, zejména prostřednictvím komentářů na webových stránkách, zpráv, recenzí a příspěvků na sociálních sítích.

Tím zákazníkům ukážete, že vám záleží na tom, co říkají a co si myslí. Díky tomu se cítí respektováni a jsou součástí komunity, kterou budujete. Umožňuje vám to také získat neocenitelné poznatky o reakcích a preferencích zákazníků.


Optimalizace pro vyhledávače (SEO)


SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je soubor optimalizačních strategií pro webové stránky a blog, jejichž cílem je zlepšit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. Každou sekundu jsou vyhledávači - zejména nejpopulárnějším vyhledávačem na světě Google - zpracovány miliony vyhledávání.

Když například potenciální zákazník hledá, jaké boty do posilovny si koupit, pravděpodobně klikne na jeden z prvních tří výsledků, které se mu zobrazí. Z tohoto důvodu chtějí marketingové týmy zajistit, aby se jejich článek nebo webová stránka objevily v prvních výsledcích. Toho lze dosáhnout optimalizací obsahu pro uživatelský komfort a poskytnutím technických prvků, které vyhledávačům umožní tento obsah snadno najít a indexovat.

Na první tři odkazy, které se objeví ve vyhledávání Google, klikne 31,7 % uživatelů. Na odkaz na druhé stránce výsledků klikne pouze 0,78 % uživatelů.


Mobilní marketing


Tento typ digitálního marketingu se zaměřuje na oslovení cílové skupiny na jejich chytrém telefonu nebo tabletu. Mobilní marketing oslovuje lidi prostřednictvím textových zpráv, sociálních médií, webových stránek, e-mailů a mobilních aplikací. Marketéři mohou přizpůsobit nabídky nebo speciální obsah geografické poloze nebo času, například když zákazník vejde do obchodu nebo vstoupí na akci.

V mobilním marketingu hodně záleží na typu zařízení, zejména na velikosti obrazovky. Uživatelé smartphonů a iPadů reagují na mobilní marketing odlišně.

Například uživatelé smartphonů mají tendenci považovat za nejrelevantnější informativní obsah, zatímco uživatele iPadů spíše zaujme interaktivní reklama, která zahrnuje bohaté mediální prezentace s poutavými obrázky. Těsně na druhém místě jsou obsahová sdělení.


Rozhlasový marketing


Rozhlasový marketing je propagace vašich služeb nebo produktů prostřednictvím nákupu reklamních minut v rádiu. V rozhlasovém průmyslu se tyto segmenty často nazývají reklamní spoty. Jinými slovy, marketéři platí komerčním rozhlasovým stanicím za vysílací čas. Rádio se v dnešní době využívá také digitálně, čímž si vydobylo své místo ve strategii digitálního marketingu.
 

Štítky

Oblíbené příspěvky

Webová vizitka
Co je digitální marketing a proč je důležitý?
Získejte své vlastní webové stránky s našimi profesionálními službami!